A Jobbik szolidáris a dunakeszi pedagógusokkal

A Jobbik Dunakeszi Szervezete messzemenően támogatja a pedagógusok közoktatás normalizálására irányuló törekvéseit. Tesszük ezt annál is inkább, mivel immár több dunakeszi iskola tantestülete csatlakozott a miskolci Herman Ottó Gimnázium felhívásához, melyben a tanárok követelik az igazságtalan és értelmetlen pedagógus-minősítési rendszer megváltoztatását, a fölösleges adminisztrációs terhek csökkentését, és az iskolákban tapasztalható, gyakran elképesztő állapotok megszüntetését.

Különösen felháborítónak tartjuk a körvonalazódó pedagógus-értékelési rendszert, melyben a tanárokat a pártállam idejéből jól ismert, és ahhoz kísértetiesen hasonlító spicli-rendszerbe kényszerítenék.

Értelmetlennek tartjuk azt, hogy az úgynevezett "életpálya modell" keretében a sok esetben évtizedek óta tanító tanárokat portfólió elkészítésére kényszerítik, és azt helyezik kilátásba, hogy amennyiben ez nem megfelelő, akár az állásukat is elveszíthetik. Ez már csak azért is elfogadhatatlan, mert a jelenlegi oktatáspolitika ezzel tulajdonképpen a munkával, hosszú tanulással megszerzett diplomákat értékeli le.

Elfogadhatatlan az, hogy megszüntették az iskolák önálló gazdálkodását, lenullázták költségvetésüket, elküldték a gazdasági ügyintézőket, így a mindennapi iskolai gazdasági ügyek intézése olyan dolgozókra marad, akik nem rendelkeznek gazdasági végzettséggel. Szégyen, hogy az iskolák vezetői elvesztették a munkáltatói jogok jelentős részét, és kuncsorogniuk kell a legkisebb, mindennapi működéshez szükségek eszközök beszerzéséért is a fenntartónál.

Emellett értelmetlen nagyságúra duzzasztották az oktatási bürokráciát, mely szivacs módjára szívja el a pénzt az iskoláktól, ahol a tényleges közoktatás zajlik, és ahol helye lenne ennek a pénznek.

Különösen felháborítónak tartjuk mindemellett azt a kormányzati kommunikációt, mely azt igyekszik sulykolni, hogy a pedagógus keveset dolgozik, miközben köztudott, hogy a heti negyven órán túl bőven többet tölt oktatással és neveléssel.

A Jobbik olyan oktatáspolitikát akar, ahol a pénzt nem egy bürokratikus csúcsfej nyeli el, hanem a jelenleg elpocsékolt összegek az iskolákban kössenek ki, hogy a tanulók 21. századi körülmények között, magas színvonalon tanulhassanak olyan tanároktól, akik több időt töltenek oktatással, mint fölösleges adminisztrációs zabhegyezéssel.

Szombat István
a Jobbik Dunakeszi Alapszervezetének alelnöke